Prilikom kupovine na licu mjesta, kupac može opipati te pogledati željeni proizvod izbliza, no kako to prilikom online kupovine nije moguće, ova vrsta kupovine mnogo je osjetljivija i vrlo je lako izgubiti potencijalne i postojeće kupce. Najčešći razlozi napuštanja košarice jesu:
Skupa dostava
Skupa dostava jedan je od najčešćih razloga napuštanja online košarice, pogotovo zato što su veliki trgovački lanci uveli besplatnu dostavu, ali i povrat narudžbe. Kako ovaj ustupak znači trošak za Vas, pokušajte trošak dostave uključiti u cijenu samog proizvoda, no nikad ne pokušavajte na dostavi i zaraditi. Kupci će takve namjere vrlo brzo razotkriti.
Sigurnosni razlozi online plaćanja kreditnom karticom
Iako je online plaćanje kreditnim karticama aktualno već godinama, među velikim brojem kupaca i dalje postoji strah od krađe podataka te u konačnici sredstava s kartice. Na novim ili manje poznatim web stranicama kupci će zasigurno dva puta razmisliti žele li ostaviti svoje podatke ili ne. Osim što biste uvijek trebali imati jasno navedene podatke poput adrese i osnovnih podataka o poduzeću, svakako istaknite i sigurnosne certifikate. Njih ćete dobiti od payment gateway pružatelja usluge, pomoću kojeg se obavljaju transakcije.
Payment gateway softversko je rješenje koje ispunjava identičnu funkciju kao i POS uređaji u fizičkim trgovinama, a neke od najpopularnijih platformi za online naplatu kod nas su CorvusPay, PayPal i T-com Pay Way.
Hrvatski web trgovci mogu se prijaviti za dobivanje nacionalne oznake povjerenja Certified Shop koju dodjeljuje neovisna institucija Shopper’s Mind.
Neočekivani ili prikriveni dodatni troškovi
Skupu dostavu već smo spomenuli, no nerijetko se dešava da se na navedeni iznos proizvoda dodaju prikriveni troškovi netom prije same narudžbe proizvoda. U takvim slučajevima kupci se osjećaju prevareno te najčešće i odustaju od same kupovine.
Izostanak preferirane opcije plaćanja
Najčešći oblici plaćanja u web trgovinama jesu: plaćanje pouzećem, virmansko plaćanje, plaćanje internet bankarstvom te plaćanje kreditnim karticama. Plaćanje kreditnim karticama postaje sve popularniji način izvršavanja transakcija u web trgovinama, stoga svojim kupcima osigurajte i tu opciju. Ponavljamo, istaknite sigurnosne certifikate kako bi potencijalnim kupcima ulili sigurnost prilikom online kartičnog plaćanja. Također, omogućavanje plaćanja prilikom pouzeća kupcima ulijeva sigurnost jer se ipak prije same naplate mogu uvjeriti da u paketu „umjesto mobitela nisu dobili ciglu“.
Nedostupnost proizvoda zbog neažuriranih zaliha
Može li kupca nešto više rastužiti ili iznervirati negoli obavijest da je traženi artikl nedostupan i to nakon sjajno završenog korisničkog iskustva, a sve zato što je netko zaboravio ažurirati zalihe? Ne može. Kupac kojem se ovo desilo vrlo vjerojatno Vašu stranicu više neće posjetiti.
Savjet: rezervirane zalihe omogućit će Vam da automatski upravljate načinom prikazivanja proizvoda, a poruka kojom posjetitelja obavještavate da će im željeni proizvod uskoro nestati iz zaliha odličan je psihološki alat kojim ćete kupca potaknuti da dovrši kupnju iz košarice.
Odabir dostavne službe
Odabir dostavne službe također zna presuditi u odluci hoće li se online košarica napustiti ili će se kupnja uspješno privesti kraju. Stoga je vrlo važno odabrati dostavnu službu koja će biti fleksibilna, pouzdana i brza. Ispitajte na koji način dostavna služba komunicira s korisnicima te ima li sustav praćenja paketa. Ponavljamo: obavezno istaknite cijenu dostave prilikom narudžbe. Neistaknuti troškovi dostave mogli bi neugodno iznenaditi kupce prilikom preuzimanja pošte. Ako ste u mogućnosti, ponudite kupcima besplatnu dostavu ili barem besplatnu dostavu za kupnju iznad određenog iznosa narudžbe.
Više pročitajte ovdje.
Sadržaj internetske objave isključiva je odgovornost razvojne agencije IGRA Grada Ivanić-Grada.
„Razvoj usluga Razvojne agencije IGRA s ciljem unaprjeđenja informiranja za poduzetnike”