Kako unaprijediti produktivnost malih poduzeća

Da bi bila uspješna, mala poduzeća moraju usvojiti vlastite strategije koje će funkcionirati s ograničenim resursima na raspolaganju. Mali poduzetnici stoga trebaju na kreativan način razmišljati o rješenjima koja mogu implementirati kako bi unaprijedili poslovanje i povećali produktivnost poduzeća.

 

  • Napravite listu prioritetnih zadataka

Potrudite se da svakodnevno svi članovi vašeg tima usmjere svoju pozornost na zadatke koji su najvažniji pokretači vašeg poslovanja. Takvi zadaci trebaju biti prvo što se u radnom danu treba izvršiti. Budite usredotočeni na svoje prioritete – mala poduzeća nemaju na raspolaganju dovoljno resursa da bi gubila previše vremena na neprioritetne zadatke.

 

  • Iskoristite svoju fleksibilnost

Mala poduzeća imaju veliku prednost u tome što su pokretljiva i mogu se vrlo brzo prilagoditi tržišnim zahtjevima i trendovima s malo ili nimalo posljedica. Svakako treba iskoristiti tu prednost. Na primjer, kao malo poduzeće vi ne morate izabrati svoju tržišnu nišu od prvog dana. Možete si dopustiti razvoj više niša i onda odlučiti koja će strategija biti najbolja za kapitalizaciju pojedinih poslovnih prilika.

 

  • Upitajte druge kako im možete pomoći

Prva je sklonost vlasnika malih poduzeća od drugih tražiti pomoć za svoj poslovni uspjeh. Umjesto toga, pitajte druge kako im vi možete pomoći. Bit ćete iznenađeni koliko ćete pomoći rastu svojeg poduzeća prvo nudeći svoju pomoć drugima.

 

  • Zaposlite asistenta

Vlasnici malih poduzeća rjeđe zapošljavaju asistente, no njihovo postojanje može biti neprocjenjivo za povećanje produktivnosti. Ako svojem asistentu date slobodu da radi raspored vaših sastanaka i događanja na kojima ćete sudjelovati to je jedna stvar manje o kojoj trebate razmišljati. Možda ćete biti šokirani koliko ćete vremena uštedjeti na taj način.

 

  • Ozbiljno poradite na osobnom pristupu

Velike tvrtke ne mogu se odnositi prema svojim potrošačima i klijentima kao pojedincima, no mala poduzeća upravo to mogu. Zapravo je upravo to često primarni razlog za odabir malog poduzeća umjesto velike tvrtke koje može potrošaču pružiti osjećaj važnosti, kao i osjećaj da se njihove želje i potrebe uvažavaju.

 

  • Zaposlite prilagodljivo osoblje

Pri zapošljavanju nastojte izabrati osoblje koje je sposobno uhvatiti se u koštac s raznolikošću radnog dana i nizom različitih poslova koji se u njemu pojavljuju. Ako vašem zaposleniku predstavlja problem izvršiti zadatak za kojega mu se čini da je prekvalificiran, vaša tvrtka ima veliki problem.

 

  • Iskoristite tehnologiju

Za povećanje produktivnosti koristite različite dostupne tehnologije kako biste mogli raditi što učinkovitije. Vaše je vrijeme dragocjeno i stoga učinite sve što možete kako biste ga na pravi način iskoristili.

 

  • Automatizirajte što je moguće više zadataka

Ako imate malo osoblja automatizirajte izvršavanje što više poslova. Outsorcing je pritom osobito uspješna praksa s kojom možete dobiti dodatnu pomoć bez troškova i odgovornosti koje sobom nosi zapošljavanje djelatnika. Korištenje usluga vanjskih suradnika za poslove koji oduzimaju dosta vremena kao što su web dizajn, stvaranje sadržaja, informatika ili bilo što drugo omogućit će vam da se fokusirate na svoje primarne aktivnosti.

 

  • Pobrinite se da imate sva potrebna oruđa za uspjeh

Jedan od najvažnijih čimbenika za unaprjeđenje produktivnosti malih poduzeća jest osiguravanje odgovarajućeg oruđa potrebnog za uspješno poslovanje. Ta oruđa uključuju prijenosno računalo, pametni telefon, VPN, e-mail, sigurnu Wi-Fi vezu i sve drugo što vam je potrebno za rad u uredu i izvan njega. Esencijalna oruđa često su ključna za uspjeh malog poduzetnika.

 

  • Eliminirajte sve što vam nepotrebno troši vrijeme

Sve što radite trebalo bi biti u službi vašeg poslovanja i klijenata/potrošača, no često se dogodi da kao vlasnik malog poduzeća radite sve. Dobro pogledajte sve svoje svakodnevne aktivnosti i eliminirajte one koje ne pomažu rastu vašeg poduzeća ili koje vam oduzimaju previše vremena te razmislite možete li nešto automatizirati ili pribaviti dodatnu pomoć za njih.

 

  • Kreirajte procedure

Kreirajte jednostavne procedure i slijed procesa za svoje osoblje koje će biti lako slijediti i eventualno izmijeniti bez potrebe za opširnom dodatnom komunikacijom. Redovita podjela aktivnosti i zadataka djelatnicima postavit će jasna očekivanja na tjednoj i mjesečnoj bazi što će vas kao voditelja poslovanja osloboditi za promišljanje o strateškim i kreativnim pitanjima.

 

  • Imajte jasnu liniju komunikacije

Mala poduzeća moraju imati jasnu liniju komunikacije – jedna mala pogreška uz ograničene mogućnosti tima može biti pogubna. Ako vaš tim radi na različitim lokacijama uspostavite npr. Skype ili drugi način online komunikacije što je prije moguće kako bi svatko u svakom trenutku radnog dana mogao provjeriti je li ono što radi upravo ono što se od njega očekuje. To će vam pomoći da izbjegnete jednostavne pogreške i unaprijedite opću produktivnost tvrtke.

 

  • Radite na jednom neprioritetnom zadatku svaki dan

Svaki dan pronađite vrijeme da biste radili na nekom od zadataka koji nisu prioritetni. Nešto što danas nije od vitalnog značenja već sutra to može postati ako se u potpunosti zapostavi. Izvršavanjem jednog takvog zadatka dnevno osigurat ćete npr. da na vrijeme pronađete novog dobavljača, unaprijedite svoju internetsku stranicu ili revidirate sadržaj svojih marketinških poruka.

 

 

Sadržaj internetske objave isključiva je odgovornost razvojne agencije IGRA Grada Ivanić-Grada.

 

„Razvoj usluga Razvojne agencije IGRA s ciljem unaprjeđenja informiranja za poduzetnike”