Javni natječaj za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti za 2025. godinu – proizvodne i neproizvodne djelatnosti

Zagrebačka županija raspisla je Javni natječaj za dodjelu potpora za povećanje konkurentnosti za 2025. godinu – proizvodne i neproizvodne djelatnosti. Detalje Poziva proučite u nastavku:

 

Prijavu mogu podnijeti subjekti malog  gospodarstva definirani Zakonom o poticanju razvoja malog gospodarstva (“Narodne novine” broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16), koji kumulativno ispunjavaju sljedeće uvjete:

  • koji imaju sjedište na području Zagrebačke županije
  • koji su registrirani kao: obrti, trgovačka društva, zadruge, ustanove
  • koji su pozitivno poslovali u prethodnoj godini
  • koji imaju prosječno najmanje 1 zaposlenog u prethodnoj poslovnoj godini

 

Prihvatljive djelatnosti:

  • Područje C: Prerađivačka industrija
  • Razred E 38.11 Skupljanje neopasnog otpada
  • Područje F: Građevinarstvo
  • Područje G: Trgovina na veliko i malo; popravak motornih vozila i motocikala
  • Područje H: Prijevoz i skladištenje
  • Područje I: skupine 56.1. Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane i 56.2. Djelatnosti keteringa i ostale djelatnosti pripreme i usluživanja hrane
  • Područje J: Informacije i komunikacije
  • Područje M: Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti
  • Područje N: Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti, izuzev skupine 77.1 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) motornih vozila i skupine 77.4. Davanje u zakup (leasing) prava na uporabu intelektualnog vlasništva i sličnih proizvoda, osim radova koji su zaštićeni autorskim pravima
  • Područje P: Obrazovanje
  • Područje Q: Djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi
  • Područje R: Umjetnost, zabava i rekreacija, izuzev odjeljka 92 Djelatnosti kockanja i klađenja
  • Područje S: Ostale uslužne djelatnosti, izuzev odjeljka 94 Djelatnosti članskih organizacija

 

Prihvatljive aktivnosti i troškovi

 

R. br. Vrsta potpore Prihvatljive aktivnosti
1. Kapitalne pomoći za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u proizvodne djelatnosti – Nabava (kupnja ili izrada) strojeva, alata i opreme za obavljanje registrirane proizvodne djelatnosti

– Preuređenje i nadogradnja strojeva i opreme za obavljanje registrirane proizvodne djelatnosti

– Nabava radnih strojeva (viličari, bageri, dizalice i sl.) i skladišne opreme

 

2. Kapitalne pomoći za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u neproizvodne djelatnosti – Nabava (kupnja ili izrada) strojeva, alata i opreme za obavljanje registrirane neproizvodne djelatnosti

– Nabava radnih strojeva (viličari, bageri, dizalice i sl.) i skladišne opreme

– Nabava informatičke opreme i poslovnog softvera

– Izrada/dorada internetske stranice i web shopa prijavitelja

 

 

Prihvatljivi su troškovi za opremu i usluge za projekt koji se odnose na ovdje navedene prihvatljive aktivnosti.

 

Prihvatljivi troškovi usluga su sljedeći:

  • usluge preuređenja i nadogradnja strojeva i opreme (proizvodne djelatnosti)
  • usluge izrade/dorade internetske stranice i web shopa (neproizvodne djelatnosti)
  • usluge izrade poslovnog softvera (neproizvodne djelatnosti)

 

KAPITALNE POMOĆI ZA POVEĆANJE KONKURENTNOSTI KROZ ULAGANJE U PROIZVODNE DJELATNOSTI

Korisnici kapitalne pomoći za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u proizvodne djelatnosti mogu biti subjekti malog gospodarstva, koji zadovoljavaju uvjete ovog Javnog natječaja, i koji prijavljuju projekt koji se odnosi na proizvodnu djelatnost (područje C – prerađivačka industrija, prema nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, s izuzetkom uvodno navedenih zabranjenih sektora).

 

Kapitalna pomoć za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u proizvodne djelatnosti može se dodijeliti za sljedeće namjene:

  • nabavu (kupnju ili izradu) proizvodnih strojeva i opreme za obavljanje registrirane proizvodne djelatnosti
  • preuređenje i nadogradnju proizvodnih strojeva i opreme za obavljanje registrirane proizvodne djelatnosti
  • nabavu radnih strojeva (viličari, bageri, dizalice i sl.) i skladišne opreme

Prilikom prijave može se prijaviti samo jedna od navedenih namjena.

 

Kapitalnu pomoć za  mikro subjekte pod:  A) moguće je dodijeliti za projekte s iznosom ukupnih prihvatljivih troškova 7.000,00 eura ili većim.

Kapitalnu pomoć za ostale subjekte malog gospodarstva pod B) moguće je dodijeliti za projekte s iznosom ukupnih prihvatljivih troškova 20.000,00 eura ili većim.

Minimalni pojedinačni trošak za pojedine komade alata i opreme je 2.000,00 eura.

Potpora može iznositi 40% prihvatljivih troškova, najviše do 10.000,00 EUR.

 

KAPITALNE POMOĆI ZA POVEĆANJE KONKURENTNOSTI KROZ ULAGANJE U NEPROIZVODNE DJELATNOSTI

Korisnici kapitalne pomoći za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u neproizvodne djelatnosti mogu biti subjekti malog gospodarstva, koji zadovoljavaju uvjete iz ovog Javnog natječaja, i koji prijavljuju projekt koji se odnosi na prihvatljive djelatnosti osim na područje C – prerađivačka industrija, prema nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti.

 

Kapitalna pomoć za povećanje konkurentnosti kroz ulaganje u neproizvodne djelatnosti može se dodijeliti za sljedeće namjene:

  • nabavu (kupnju ili izradu) strojeva, alata i opreme za obavljanje neproizvodne djelatnosti
  • nabavu radnih strojeva (viličari, bageri, dizalice i sl.) i skladišne opreme
  • nabavu informatičke opreme i poslovnog softvera; izradu/doradu internetske stranice i web shopa prijavitelja

Prilikom prijave može se prijaviti samo jedna od navedenih namjena.

 

Potporu je moguće dodijeliti za projekte s iznosom ukupnih prihvatljivih troškova 5.000,00 eura ili većim.

Minimalni pojedinačni trošak za pojedine komade alata i opreme je 500,00 eura.

Potpora može iznositi 40% prihvatljivih troškova, najviše do 4.000,00 EUR.

 

Obavezna dokumentacija

  1. Ispunjen prijavni obrazac (ispunjava se kroz sustav „e-prijave“)
  2. Ispunjen obrazac izjave o korištenim potporama male vrijednosti – Izjava 1 (skenirani dokument, potpisan i ovjeren)
  3. Ispunjen obrazac izjave o korištenim potporama male vrijednosti povezanih osoba  – Izjava 2 (skenirani dokument, potpisan i ovjeren)
  4. Ispunjen obrazac skupne izjave – Izjava 3 (skenirani dokument, potpisan i ovjeren)
  5. Ispunjen obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja – Izjava 4 (skenirani dokument, potpisan i ovjeren)
  6. Potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga prema državi, ne starija od 30 dana od dana podnošenja prijave
  7. Dokumentacija o poslovanju u prethodnoj godini:
  • obveznici prijave poreza na dobit prilažu Prijavu poreza na dobit za 2024. godinu uz koju se prilaže Godišnji financijski izvještaj poduzetnika za 2024. godinu, te elektronička potvrda zaprimanja obrasca od Porezne uprave
  • obveznici prijave poreza na dohodak prilažu Prijavu poreza na dohodak za 2024. godinu i popis dugotrajne imovine – obrazac DI, s potvrdom zaprimanja obrasca od Porezne uprave
  • obveznici paušalnog poreza na dohodak prilažu Izvješće o paušalnom dohotku od samostalne djelatnosti i uplaćenom paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak u 2024. godini, s potvrdom zaprimanja obrasca od Porezne uprave
  1. Obrazac JOPPD, stranica A za prethodni mjesec i elektronička potvrde zaprimanja obrasca od Porezne uprave
  2. Dokumentacija u vezi s troškovima projekta: ponude, predračuni ili računi za sve troškove prijavljenog projekta

 

Dodatna dokumentacija koja se dostavlja uz prijavu ovisno o projektu za koji se traži sufinanciranje:

  1. Bankovni izvodi ili drugi dokazi kojima se dokazuje da je izvršeno plaćanje, ako je prijavitelj već platio dio ili sva sredstva po projektu
  2. Fotodokumentacija opreme ako je oprema već nabavljena
  3. Dokumentacija kojom se dokazuje ispunjavanje kriterija prednosti
  4. Bankovni ispis računa s primicima iz inozemstva kao dokaz postotka izvoza, za obveznike prijave poreza na dohodak

 

Prijava na ovaj Javni natječaj podnosi se isključivo putem sustava „e-prijave“ na poveznici www.eprijave.hr

 

Jedan poduzetnik može na ovaj Javni natječaj podnijeti samo jednu prijavu

 

Prijava na ovaj Javni natječaj podnosi se putem sustava „e-prijave“ najkasnije do 15. svibnja 2025. godine u 23:59 sata

 

Dokazi o plaćanju

Prihvatljivi dokazi o izvršenom plaćanju su sljedeći:

  • izvodi s bankovnog računa prijavitelja (subjekta malog gospodarstva)
  • dokaz o plaćanju putem bankovnog kredita
  • ugovor o financijskom lizingu

 

Računi kojima se dokazuje namjensko korištenje potpore moraju:

  • biti iz 2025. godine
  • odnositi se na troškove iste vrste i namjene kako je navedeno u ponudama ili predračunima dostavljenim uz prijavu

 

Ukoliko se nabavlja oprema ili usluge po cijenama nižim od cijena navedenih u ponudama dostavljenim uz prijavu, prihvatljive su cijene za isti predmet nabave ili adekvatan zamjenski model niže do 20% od cijena navedenih u ponudama uz prijavu.

 

Zadnji rok za dostavu izvještaja o provedbi projekta je 90 dana od dana potpisa ugovora, a ne može biti kasniji od 31. prosinca 2025. godine.

 

Izvor: zagrebacka-zupanija.hr