5 savjeta za postizanje ravnoteže između privatnog i poslovnog života

Postizanje ravnoteže u životu nešto je s čime gotovo svi povremeno imamo problema. Nastojimo unijeti red i ravnotežu u svoj život, dok se istovremeno nastojimo osjećati ispunjeno i ispuniti sve obveze koje su pred nama. Postizanje ravnoteže može biti iznimno teško ostvarivo za poduzetnice, jednako kao i za poduzetnike.

 

Odgovornosti i obaveze s kojima se susrećete dovoljne su da lako zaokupe više ljudi, a kamo li vas jednu. Poduzetnice trebaju biti dovoljno disciplinirane da žrtvuju vrijeme za postizanje svojih ciljeva, ali i dovoljno mudre da znaju kada i kako se trebaju pobrinuti za svoj privatni život.

 

Stvaranje ravnoteže u životu pitanje je definiranja vaših principa i njihovog držanja. Kao poduzetnica morat ćete biti fokusirani svaki dan kako biste napravile mjesta za sve stvari koje želite u svom životu. Ovaj će članak obuhvatiti 5 različitih stvari koje vam kao poduzetnici mogu pomoći u stvaranju ravnoteže. Također će vam pomoći da uzmete u obzir stvari poput upravljanja vremenom, vašeg načina razmišljanja i navika kada pokušavate postići ravnotežu u svom životu.

 

  1. Cijenite svoje vrijeme … Čak i ako ga drugi ne cijene

Kao poduzetnica trebat ćete biti vrlo pažljive prema svom vremenu. Pažljivo planiranje i organizacija osigurat će da na najbolji način iskoristite svoje dane. Ova potreba za upravljanjem vremenom na kraju će se preliti i u vaš privatni život. Ukoliko radite od kuće, važno je da ljudi u vašem životu shvate da, iako ste kod kuće, i dalje radite. Trebali biste odrediti vrijeme kada ste nedostupni i svi bi ga trebali poštovati. Rad zahtijeva duga razdoblja duboke usredotočenosti, ne možete brinuti o privatnim obvezama dok pokušavate uložiti maksimalan napor u svoj posao.

 

“Vrijeme je najdragocjeniji novčić u vašem životu. Vi sami određujete kako ćete potrošiti taj novčić. Pazite da ne dopustite drugim ljudima da ga troše umjesto vas. ” – Carl Sandburg

 

Što ćete raditi sa svojim vremenom, na kraju ovisi o vama. Čak i ako oko sebe imate višestruke izvore distrakcije, na vama je da odredite kako ćete postupati prema njima. Hoćete li postaviti jasne granice? Ako ljudi ne surađuju, hoćete li potrošiti vrijeme na prepirke ili ćete jednostavno pronaći drugo mjesto na kojem možete biti usredotočeni? Uvijek si date više opcija, iskoristite svoje vrijeme pametno i vratit će vam se deseterostruko.

Jednako tako je i s postavljanjem granica klijentima. Odredite vrijeme dana u koje više niste za poslovne sastanke, pozive i mailove. I držite ga se! Ljudi će se vrlo brzo naviknuti na vaše granice i vi ćete moći kvalitetno provoditi svoje slobodno vrijeme.

 

  1. Pronađite svoj prirodni ritam, kada ste najbolji?

Iskoristite fleksibilnost poduzetništva u svoju korist! Ako uživate u radu dugo u noć, prilagodite svoj raspored tako da možete iskoristiti ovo vrijeme. Isto vrijedi i ako preferirate rane odlaske na spavanje i početak radnog dana od 4:00 sata ujutro.

 

“Sreća nije stvar intenziteta već ravnoteže, reda, ritma i harmonije.” – Thomas Merton

 

Mnogi poduzetnici, a osobito poduzetnice, griješe radeći do iznemoglosti, zaokupljeni poslovnim i privatnim obvezama. Ako imate djecu i znate da vam je dan obično prepuno obaveza, ne ustručavajte se prilagoditi radno vrijeme vlastitom ritmu. Ne bojte se raditi drugačijim ritmom od većine drugih ljudi.

 

Drugačiji rasporedom rada zahtijeva disciplinu i zahtjeva od vas da budete spremni reći ne ljudima koji nisu u vašem rasporedu. Ljudi možda neće razumjeti zašto ste zauzeti tijekom večeri ili vikendom, ali trebat ćete ostati disciplinirani kako biste uspjeli u svome poslu.

 

  1. Pripremite se za uspone i padove

Poduzetništvo zahtijeva mnogo mentalne snage. Tijekom svog putovanja doživjet ćete puno uspona i padova, važno je biti jednako pripremljen za oboje. Uspjeh se može teško podnijeti ako niste spremni na njega. Trebat ćete biti dovoljno čvrsti da štedite svoj novac, ostanete ponizni i shvatite kako uspjeh možda neće trajati vječno.

 

“Važan ključ uspjeha je samopouzdanje. Važan ključ samopouzdanja je priprema. ” – Arthur Ashe

 

Kada dođe do padova, ključno je zapamtiti da ništa ne traje vječno. Teška vremena mogu izazvati osjećaj tjeskobe, neadekvatnosti i stresa. Sve dok dajete sve od sebe u svom poslu, pouzdajte se u sebe. Padovi obično ukazuju na puno stresa, stoga ne zaboravite na odmor, redovito uzimajte pauze i provoditi vrijeme ne koristeći mozak za posao. Izađite iz svog doma ili ureda i kada ste spremni za povratak na posao, pokušajte promijeniti mjesto rada. Strpljenje će vam u vrijeme slabijih poslovnih rezultata biti izuzetno korisna vrlina.

 

  1. Ne težite prema savršenstvu

Ljudski je stremiti ka savršenstvu, ali život nam često pokazuje kako to rijetko funkcionira i u praksi. Imati potrebu za savršenstvom izaziva tjeskobu jer nastojite postići cilj koji je, iskreno govoreći, nemoguće dostići. Nećete moći biti na vašem maksimumu 100% vremena.

 

“Perfekcionizam je štit od 20 tona pod koji se zavlačimo misleći da će nas zaštititi, a on je zapravo to što nas stvarno sprečava da budemo viđeni i poletimo.”  Brené Brown

 

Otpustiti perfekcionizam ne znači odreći se svojih principa dok god dajete sve od sebe u svakoj aktivnosti koju radite. Ponekada je duge projekte bolje završiti  nego trošiti vremena na promjenu mučnih detalja. Ne budi mučenica koji teži savršenstvu, jer vas to može učiniti nesigurnima i slijepima za moguće načine poboljšanja trenutne situacije.

 

  1. Odredite vrijeme posebno za svoju obitelj

Baš kao što rad postavljate kao prioritet u svom životu, tako trebate pronaći vremena i za prioritet koji je vaša obitelj. Određivanje slobodnog vremena bez konstantnog ometanja od strane poslovnih partnera i obaveza izvrstan je način za održavanje ravnoteže u osobnom životu.

 

Svoj poslovni raspored trebate prilagoditi ovome vremenu, inzistirajte da ga svi poštuju te ga strogo odvojite od poslovnih obaveza. Odvajanje vremena za obitelj ne funkcionira ako ste cijelo vrijeme na prijenosnom računalu ili pametnom telefonu te pokušavate obaviti „samo nešto na brzinu“.

 

Ako vam nedostaje vremena, možete s obitelji raditi aktivnosti koje imaju točno određeno vrijeme završetka – poput gledanja filma, odlaska na igralište ili odlaska na ručak; to su sve aktivnosti koje će vam najvjerojatnije oduzeti oko 2 sata vremena. U ovome vremenskom razdoblju možete usmjeriti svoju energiju na opuštanje s obitelji i uživanje u njihovoj prisutnosti. Shvatite ovo vrijeme kao produženu pauzu nakon koje se možete vratiti na posao. Boravak s obitelji pomaže vam riješiti se i bilo kakve tjeskobe koju osjećate zbog posla.

 

Ako radi poslovnih obveza ne odvajate vrijeme koje ćete provesti s obitelji i vrijeme kada ćete se jednostavno opustiti (imajte na umu da to nisu iste stvari), izlažete se riziku od burnouta.

 

Kao poduzetnica brzo ćete se naviknuti na žrtvovanja kako biste postigli svoje ciljeve, ali morate usporiti prije nego što date previše. Rim nije izgrađen u jednom danu, a neće ni vaše carstvo. Dajte si vremena i uživajte u putovanju dok napredujete prema svojim ciljevima.

 

Na vama je da pronađete vlastite načine kako ove savjete primijeniti u praksi. Poduzetnice imaju neobičnu sposobnost ekstrapolacije informacija i njihove praktične prilagodbe; ovo je nešto što ćete ovdje morati učiniti. Ravnoteža u životu ne znači isto za sve, dvije vrlo uravnotežene osobe mogu imati dvije vrlo različite ideje o tome što to znači i kako to postići.

 

Kako biste postigle ravnotežu, morat ćete definirati svoje ciljeve i pronaći načine kako ih postići. Ako druženje s obitelji i prijateljima smatrate važnim, pronaći ćete način da ih uklopite u svoj život. Zapamtite, vi morate cijeniti svoje vrijeme prije nego što će ga drugi cijeniti.

 

 

Sadržaj internetske objave isključiva je odgovornost razvojne agencije IGRA Grada Ivanić-Grada.

 

„Razvoj usluga Razvojne agencije IGRA s ciljem unaprjeđenja informiranja za poduzetnike”