Osam savjeta za neometani rad od kuće

Rad od kuće do nedavno je za većinu ljudi bio prilična nepoznanica, no moguće je da, silom prilika, postane uobičajena pojava i u dužem vremenskom razdoblju.

 

Iako mnogi uredi uvode posebne COVID zaštitne mjere kako bi održali uobičajeni radni ritam, izgledno je da će  neki oblik rada od kuće biti aktualna opcija duže no što smo očekivali.

 

To ujedno znači da, jednom kad novina rada od kuće postane nešto uobičajeno, moramo razviti zdrave navike koje će nam omogućiti da budemo fokusirani i učinkoviti tijekom radnog vremena, odolijevajući „iskušenju“ da se prihvatimo važnog kućanskog posla, ali i sposobni isključiti se na kraju radnog dana. Naime, granice između osobnog i poslovnog života uvelike se zamutila pa se ponekad može činiti da raditi od kuće zapravo znači spavati na poslu.

 

Da se to ipak ne bi dogodilo i da bismo očuvali mentalno zdravlje tijekom rada od kuće potrebno je usvojiti nekoliko praktičnih savjeta:

 

  1. Uspostavite rutinu i držite se plana

Može biti vrlo stresno prekoračiti liniju između radnog i osobnog vremena – raspored je stoga nužan. Ustanite i doručkujte svakoga dana u isto vrijeme. Prije no što počnete raditi odvojite nekoliko minuta za vježbanje, slušanje glazbe ili bilo što drugo što vas veseli. Najvažnije je da prestanete raditi u trenutku kad završi vaše radno vrijeme. Prestanite provjeravati elektroničku poštu, ugasite računalo i posvetite se svojem kućnom životu.

 

  1. Odredite radno mjesto

Neobično je važno da u svojem domu pronađete i odredite mjesto koje će vam služiti za rad – tiho i što udaljenije od drugih ukućana i mogućih distrakcija. Nastojte svoje mjesto za rad učiniti što udobnijim i pobrinite se da na njemu imate sve što vam je potrebno.

 

  1. Uzmite stanku

Možda ćete imati osjećaj da cijelo vrijeme morate biti dostupni kolegama sad kad ih ne možete vidjeti uživo. No stručnjaci naglašavaju da ova stalna prezentnost za vrijeme rada od kuće može biti vrlo štetna za vaše mentalno zdravlje. Stoga uzmite redovitu stanku za ručak kako biste kontrolirali razinu stresa. Prebacivanje fokusa na nešto drugo, ispijanje kave ili kratko surfanje internetom povećat će vašu produktivnost. Ako osjećate napetost i ukočenost u tijelu zbog manjka kretanja pokušajte vježbati bar desetak minuta.

 

  1. Ostanite povezani

Premda rad od kuće ima svojih prednosti vrlo lako vas može zateći osjećaj izoliranosti. Interakcija s ljudima vrlo je važna za naše mentalno zdravlje stoga nazovite prijatelja videopozivom ili običnim telefonom. Razgovarajte sa svojim kolegama i nadređenima ako imate kakav problem i pitajte ih kako su. Pronađite vremena za virtualno druženje, a ako je moguće nađite se s nekim na kavi ili ručku poštujući sve važeće mjere prostornog distanciranja.

 

  1. Postavite granice

Postavljanje granica prema drugim članovima vašeg kućanstva ključ je za mentalno zdravlje za vrijeme rada od kuće. Premda rad od kuće u više aspekata pruža dodatnu fleksiblinost, ako imate djecu bit će ponekad vrlo teško objasniti im da ste zapravo na poslu. Razgovarajte sa svojom obitelji/ukućanima o svojim potrebama i upoznajte ih sa svojim rasporedom. Isto napravite i sa svojim kolegama i nadređenima kako biste mogli uskladiti privatne i poslovne obveze i tijekom rada od kuće.

 

  1. Upravljajte svojim vremenom

Unaprjeđenje vještina upravljanja vlastitim vremenom pomoći će vam da imate osjećaj da je sve pod kontrolom, da budete fokusiraniji i manje pod stresom. Odredite dnevne ciljeve i napišite listu zadataka s prioritetima i rokovima za izvršenje. Neobično je važno svladati i stres uzrokovan pristizanjem e-mailova.

 

Evo što možete učiniti:

  • izbrišite nevažne poruke
  • prihvatite se onih poruka koje su žurne i koje možete riješiti brzo i u potpunosti
  • delegirajte poruke tj. zadatke nekome tko ih može bolje svladati
  • odgodite neke poruke – ostavite malo više vremena za one poruke kojima se trebate dublje posvetiti

 

  1. Mislite dugoročno

Moguće je da će rad od kuće potrajati i stoga je dobro istražiti različite načine i metoda rada kako bi se poboljšala suradnja s drugima, kao i da biste se što bolje prilagoditi novoj poslovnoj situaciji.

 

  1. Budite dobri prema sebi

Zapamtite da je ovo neobična situacija i stoga budite dobri prema sebi priznajući da ćete možda biti manje produktivni no što biste inače bili. Budite realistični oko toga što možete postići s obzirom na okolnosti i ne zaboravite se odmarati nakon što ste završili s poslom.