Kako privući potencijalne potrošače – 5 savjeta za poduzetnike

Prema istraživanju koje je provela tvrtka McKinsey & Company u srpnju 2020. godine, potrošači su ponovno otkrili svoju snagu u uvjetima pandemije koronavirusa. Uslijed kombinacije faktora poput nedostatka nekih proizvoda, gospodarskih previranja i poremećaja na tržištu rada, te s općom spremnošću za promjenom ponašanja u kupnji, 75% kupaca/potrošača izjavilo je da se ponaša drugačije otkako je počelo širenje koronavirusa. U mnogim slučajevima njihove nove kupovne navike uključuju izlaganje novim, nepoznatim markama proizvoda. To je velika prednost, osobito za poduzetnike koji traže proboj na tržištu ili u industriji. U normalnim uvjetima navesti potrošače da se odmaknu dalje od svojih omiljenih proizvoda i usluga može biti velikim izazovom. Međutim, zbog velikog razmjera opće nesigurnosti u svijetu potrošači su postali sve otvorenijeg uma za to da i neprovjerenim organizacijama daju priliku da ih zadive. Stoga je možda upravo sada pravo vrijeme da vaša tvrtka privuče nove potrošače. No da biste to postigli morate se pobrinuti za infrastrukturu, protokole i oruđa kako biste osigurali da prvi dojam bude zadivljujuć.

 

  1. Koristite nove tehnologije za unaprjeđenje prodaje

Ako se želite fokusirati na poboljšanje učinkovitosti prodajnog osoblja, bez obzira radi li ono do kuće ili iz ureda, možda trebate razmisliti o nabavi vrhunske tehnologije koja integrira više oblika vizualne i audio komunikacije.

 

  1. Centralizirajte znanje

Ništa ne frustrira potrošače više od toga da ne mogu dobiti brz odgovor na svoje pitanje. Najbrži način da osigurate da svatko u vašem poduzeću može riješiti upite klijenata jest uspostaviti centraliziranu bazu za upravljanje znanjem koja može biti smještena na intranet ili u oblak. Centralizirani sustav za upravljanje znanjem također može biti dragocjen ako dio ili pak sve vaše osoblje radi od kuće.

 

  1. Predvidite pitanja svojih potrošača

Omogućite potrošačima da lako dođu do odgovora na moguća pitanja. Svoju internetsku stranicu nadopunite bogatim sadržajem koji će potrošačima dati uvid u ono što im je potrebno, radije no da se iscrpljuju lovom na željeno rješenje. Mnogi potrošači žele sami riješiti svoj problem i vrlo cijene mogućnost da brzo dobiju prave odgovore. Stoga je idealno da na svojoj stranici možete pružiti odgovore sadržajima različitog oblika – video sadržaji, fotografije, sheme, grafikoni, čak i GIF-ovi mogu u tome biti od velike koristi. Naravno, možda ćete htjeti i nešto tradicionalniju internetsku stranicu, no pobrinite se da su informacije na njoj ažurirane i relevantne.

 

  1. Pratite društvene mreže

Posvetite dio vremenu praćenju društvenih mreža – mogli biste upravo tamo pronaći informacije o tome što vaši potrošači traže. Mnogi potrošači vrlo će otvoreno govoriti o tome što im se na nekom proizvodu ili usluzi ne sviđa, a iskrenost je upravo ono što će vam biti od najveće koristi. Ako već niste, svakako uvrstite društvene mreže u svoje planove marketinga i prodaje. Na taj ćete moći brzo reagirati ako opazite da je neki vaš potrošač nezadovoljan s vama, ili, još bolje, s konkurencijom.

 

Na primjer, na Facebooku ili Twitteru vrlo lako možete otkriti kritičku recenziju vašeg novog proizvoda ili usluge – iskoristite te informacije kao priliku da pronađete odgovarajuće rješenje za nastali problem. Kontaktirajte profil te osobe javno ili u privatnim porukama kako biste saznali više o problemu. Većina ljudi rado će se odazvati vašoj molbi i na kraju se može dogoditi da nezadovoljni kupac postane gorljivi zagovaratelj vaših proizvoda ako upravljanje kriznim situacijama shvatite ozbiljno i reagirate na vrijeme.

 

  1. Potrudite se svojim potrošačima pružiti jedinstveno iskustvo

Premda proizvodi i usluge najpoznatijih kompanija neosporno posjeduju objektivno kvalitetna obilježja, ključ za pretvaranje nekog proizvoda u kultnu marku leži u – kulturi. Želja za pripadanjem određenoj zajednici temeljna je ljudska želja i velike su kompanije upravo na njoj izgradile najprivlačnija iskustva za svoje vjerne potrošače.

 

Ako i vi želite privući potrošače koji kasnije neće htjeti ni pomisliti otići nekamo drugamo, razmislite o stvaranju specifičnog potrošačkog iskustva od početka do kraja. Istražite mogućnosti da nadmašite sva očekivanja i da kupnja kod vas za kupca ne bude samo ugodna, već da postane neka vrsta obveze.

 

Potrošači gledaju i traže na sve strane, kao nikada do sada. Nastojte ih upoznati, a zatim i zadiviti – na taj će način biti spremni preporučiti vas drugima, ali i ostati uz vaše proizvode ili usluge dugo vremensko razdoblje.