Kako postati uspješan poduzetnik

  • Napravite solidan poslovni plan

Planiranje ima ključnu ulogu u svakom poslovnom uspjehu. Poslovni je plan stoga dobro mjesto za početak – definirajte svoje vještine i slabosti, što nudite, u kojoj je mjeri to što nudite jedinstveno, na koji način planirate povećati svoju ponudu.

Također, pokušajte se mentalno i praktično pripremiti za sve što bi moglo poći po zlu i na koji ćete se način s tim nositi. Na primjer, što ako se razbolite, što ako kupac ne plati na vrijeme, što ako se dogodi prirodna nepogoda, što ako tvrtka s kojom blisko surađujete ode u stečaj.

 

  • Pripremite se za financijske izazove

Većini malih poduzeća najveći izazov predstavlja likvidnost. Pokušajte si pomoći tako što ćete „staviti sa strane“ iznos potreban za pokrivanje troškova za bar jedan mjesec poslovanja ili pak budite kreativni u nastojanju da srežete fiksne troškove.

Također, možete svojim kupcima ponuditi popust ako vam plate jedan dio ili cijeli iznos unaprijed. Što god odlučili, budite vrlo oprezni oko dugova – oni su jedan od najvećih ubojica uspjeha malih poduzeća.

 

  • Budite štedljivi – zapamtite da ste tek na početku

Oduprite se iskušenju za trošenjem na raskošan ured, skupu opremu i pretjerani marketing.

Život vaše tvrtke ovisi o tome koliko imate na računu i stoga svaku kunu i lipu trebate triput okrenuti. Održavajte fiksne troškove niskima i učinkovito upravljajte likvidnošću. To npr. može biti i dijeljenje ureda s drugim malim poduzećima i sl.

 

  • Nemojte se bojati tražiti pomoć

Dostupne su vam različite mogućnosti za umrežavanje, razmjenu znanja i iskustava, traženje savjeta. Umrežavanje nije važno samo za izgradnju novih poslovnih mogućnosti, ono može biti izvrstan izvor potpore i novih ideja. Nastojte sudjelovati na najrazličitijim poslovnim događanjima. Ne oklijevajte tražiti savjet od ljudi koji vas okružuju (svojih zaposlenika, osobnog bankara, najmodavca, susjednih poduzeća) ili na internetskim forumima i društvenim mrežama.

 

  • Pokušajte pronaći pouzdanog mentora

To može biti član obitelji, bivši šef ili kolega, čak i pouzdani internetski izvor ili blog. Mentor je dragocjena rezonantna kutija – netko tko je bio na vašem mjestu, netko s kim možete redovito i otvoreno razgovarati o pojedinim pitanjima. U velikom broju provedenih istraživanja poduzetnici koji su imali mentora naveli su da je upravo on imao značajan pozitivni utjecaj na njihovo poslovanje.

 

  • Budite umjereni kad je u pitanju oglašavanje

Oglašavanje vašeg novog poduzeća iznimno je važno, no ono istovremeno ne mora biti i skupo. Društveni mediji su vaš prijatelj – otvaranje stranice na Facebooku pomoći će vam da dosegnete svoje potrošače. Prijava poveznice vaše internetske stranice odnosno njezina registracija na internetske tražilice kao što su npr. Google ili Bing.

Također pratite i grupe na Facebooku – neke će možda zahtijevati izvjesnu naknadu za oglašavanje ili će pak oglašavanje biti besplatno na određene dane u tjednu. Kad je oglašavanje u pitanju treba iskušati sve i svašta – nećete znati što je učinkovito dok to ne provjerite.

 

  • Naučite upravljati vremenom

Poduzetništvo je način života. No, to ne znači da ćete bolje rezultate postići ako se cijeli dan iscrpljujete. Redovito vježbajte, pazite na prehranu i pronađite vrijeme za odmor ili će vaša produktivnost pasti. Rad na poboljšanju vještina upravljanja vremenom omogućit će vam da u svoj radni dan uspješno uklopite sve važne aktivnosti.

 

  • Gradite tim koji dijeli vašu viziju

Jednostavno je: odlični ljudi čine odličnu tvrtku. Kako vaš posao bude rastao, možda ćete trebati zapošljavati ljude. Ponajprije, nađite dovoljno vremena za razgovor s kandidatima kako biste bili sigurni da se uklapaju u vašu poslovnu kulturu i dijele vaše vrijednosti. Drugo, premda možda može biti teško, vrlo je važno naučiti kako delegirati zadatke. Na kraju, ne očekujte od ljudi da budu vaši klonovi i budite otvoreni za nova mišljenja i sugestije. Uvijek je dobro dobiti svježu perspektivu o starim načinima rada.

 

  • Nikad ne prestajte učiti

Pokretanje vlastitog posla konstantni je proces rasta i učenja. Važno je obogatiti se kako praktičnim, tako i emocionalnim vještinama. Pokušajte pronaći besplatne ili jeftine izvore znanja, osobito na Internetu.

Izoštrite svoje vještine upravljanja projektom ili vremenom, naučite novi računalni program ili svladajte način kako voditi vlastitu kampanju na društvenim medijima. Također možete raditi na svojim vještinama upravljanja, prezentacije i motivacija.

 

  • Čuvajte svoj poslovni poduhvat

Najbolji poduzetnici ne traže rizik, oni traže način da rizik ublaže. Polica osiguranja može biti jedan od načina da sačuvate svoj posao – pobrinite se da budete pokriveni u slučaju nezgoda kao što su požar ili krađa.