Važnost digitalnog marketinga

Digitalni marketing vrijedan je resurs za rast vašeg poslovanja i pomaže vam u uspostavi internetske prisutnosti.

Postoji najmanje šest razloga za korištenje digitalnog marketinga:

 

  1. Dolazite do ljudi ondje gdje oni provode vrijeme

S razvojem i širenjem interneta sve više ljudi provodi svoje vrijeme online. Podaci govore o tome da više od 7 milijarda ljudi koristi internet diljem svijeta. Obavljati pretraživanja, provjeravati društvene medije i kupovati proizvode online postalo je sastavnim dijelom svakodnevnog života.

I vaši su kupci online – traže proizvode ili usluge na internetu. Ako ih ondje ne mogu pronaći jer nemate online prisutnost, okrenut će se vašim konkurentima. Stoga, da biste ostvarili najbolje rezultate za svoje poslovanje, morate izgraditi i svoju internetsku prisutnost.

 

  1. Vaši konkurenti to već rade

Ako se pitate zašto je digitalni marketing važan, odgovor je jednostavan – vaši konkurenti već ga koriste. Mnogi vaši konkurenti već su iskoristili prednosti koje donosi digitalni marketing – stvorili su profile na društvenim mrežama, optimizirali svoje internetske stranice.

Već je i to samo po sebi razlog zašto biste trebali koristiti digitalni marketing. Ako želite da se vaš posao natječe s drugima, morate učiniti ono što vaši konkurenti rade, ali i više. Zanemarivanjem digitalnog marketinga već zaostajete za konkurencijom.

Vaši konkurenti osvajaju tržište koje bi moglo biti vaše jer ne ulažete u digitalni marketing – kupci će automatski odabrati konkurenta jednostavno stoga što neće niti saznati za vaš proizvod ili uslugu.

[Okvir 1]

[89 posto trgovaca smatra da metode poput optimizacije pretraživača (SEO) uspješne.]

 

  1. Možete se natjecati s korporacijama

Konkurencija je najteži dio vođenja posla. Kad ste na tržištu s velikim korporacijama vrlo je teško natjecati se s njima jer one iza sebe imaju veliko ime koje privlači ljude.

No i vaše poduzeće može doći do svojeg tržišta istim metodama kao i velika korporacija.

Uz pomoć optimizacije za tražilice (Search Engine Optimization – SEO) vaša internetska stranica rangira se u rezultatima pretraživanja na temelju relevantnosti. Što je najbolje – i velike korporacije moraju optimizirati svoje stranice na jednak način kao i male tvrtke.

[Okvir 2]

[SEO je kratica od engleskih riječi što u prijevodu znači optimizacija za tražilice. Pod tražilice misli se na Google, Yahoo Bing i ostale internetske pretraživače.

SEO optimizacija je proces u kojem se pomoću raznih tehnika poboljšava pozicija vaše stranice u rezultatima pretrage na tražilicama, za ključne riječi koje su relevantne za vaše poslovanje.]

To stvara priliku malim poduzećima da se natječu s velikim korporacijama: ako možete stvoriti sadržaj relevantniji za odabrane ključne riječi od vaših korporativnih konkurenata, niti jedan iznos novca im neće omogućiti da vas nadmaši.

 

  1. Možete ciljati svoju idealnu publiku

Sposobnost boljeg ciljanja publike jedan je od najočitijih razloga zašto je digitalni marketing važan.

Digitalnim marketingom možete izravno doći do potencijalnih kupaca zainteresiranih za vaše proizvode ili usluge. Ne morate se nadati da će ljudi vidjeti vaše tradicionalne marketinške napore i zatim kontaktirati vašu tvrtku.

Digitalnim marketingom svoju publiku možete usmjeriti preciznije od tradicionalnih metoda – možete unijeti važne informacije o ciljnoj publici i te informacije koristiti za oblikovanje svojih kampanja digitalnog marketinga kako biste osigurali da samo relevantni ljudi vide vaš oglas.

 

  1. Možete nadzirati kampanje i optimizirati ih za bolje rezultate

Važnost digitalnog marketinga jest i u tome da možete jednostavno pratiti i nadzirati svoje kampanje. Kad uložite vrijeme i novac u kampanju želite znati da ona djeluje – digitalni marketing olakšava praćenje vaših kampanja, što vam omogućuje da se prilagodite i ostvarite bolje rezultate.

Kad se koriste tradicionalne metode veliki je izazov pouzdano znati rezultate kampanje. Npr. ako koristite TV oglašavanje, možda ćete morati pitati svaku osobu koja dođe u vašu trgovinu što ju je u nju dovelo, a to je naporan posao koji bi ujedno mogao iritirati vaše kupce.

No kad je digitalni marketing u pitanju, ne morate brinuti o smetanju publici – svaka kampanja koju vodite vrlo je lako sljediva. Možete vidjeti metriku kao što su dojmovi, klikovi, lajkovi, dijeljenja, komentari i dr. Vrsta metrike ovisit će o mediju i onome što želite izmjeriti, a sustav možete jednostavno postaviti za praćenje specifičnih metrika.

Kad možete pratiti performanse lakše je popraviti kampanju i prilagoditi se promjenama. Tradicionalnu reklamnu kampanju obično ne možete mijenjati sve dok ona ne završi i tek u sljedećoj kampanji zat ćete pouzdano jeste li u prethodnoj bili uspješni ili ste bacili novac.

 

  1. Dobit ćete impresivan povrat na svoje ulaganje (ROI)

Digitalne marketinške strategije imaju odličan povrat ulaganja. Istraživanja provedena na američkom tržištu pokazala su npr. da e-mail marketing ima jedan od najvećih ROI od svih metoda. Za svaki potrošeni dolar postoji potencijal zarade od 44 dolara, odnosno za ROI od čak 4400 posto!

Internetski marketing ostavlja mjesta za veliki ROI jer ne morate trošiti velike iznose za provedbu kampanje, osobito u usporedbi s tradicionanim marketinškim metodama.